Subiektywne, krytyczne i złośliwe spojrzenie na produkty i filozofię Apple. I nie tylko. Absurd inside.
Blog > Komentarze do wpisu

Retina - co to takiego?

W dyskusji w jednym z poprzednich artykułów ni z gruchy, niz pietruchy pojawiło się zapytanie, o co chodzi z tą Retiną. Zawsze chciałem o tym napisać. Odpowiadam więc - nie wiem o co chodzi. Ale chętnie objaśnię...

Wyświetlacz Retina pojawił się po raz pierwszy w iPhonie 4 jako nowość na skalę światową i jego najmocniejszy atut. Jedyny atut. Poza tym rewolucyjnym wyświetlaczem odkupionym przez Apple od LG za ciężkie pieniądze, reszta wyposażenia iPhona w 2010 roku przypominała raczej licytację komorniczą parku maszynowego Zmechanizowanego Kółka Rolniczego nr 482 w Bogucicach.

Jedyne rozsądne zastosowanie Retiny w iPhonie to telewizor HD dla chomika. Nie widzę innego sensu upakowywania tak dużej rozdzielczości na archaicznej przekątnej 3,5 cala, która wlecze się za iPhonem od prehistorii. 960x640 pikseli wtłoczone w maleńki wyświetlacz to jakieś dramatyczne nieporozumienie. Zamiast dać ludziom więcej cali, Apple dało im więcej bezużytecznych pikseli. Idąc tropem tej genialnej filozofii, telewizory FullHD powinny mieć przekątną nie większą niż 7 cali. Z niewyjaśnionych dotąd powodów, klienci jednak wybierają coś w okolicy 30-40 cali. Brak rozeznania?

chomik TV

Apple dokonało gigantycznego postępu w swoim własnym grajdole, zamieniając żenujące 480x320 pikseli iPhonów serii 3 na Retinę. Ale zapomniało o ergonomii i zdrowym rozsądku. Przyzwyczajony do dużego, komfortowego wyświetlacza w moim telefonie, zajmującego 90% przedniego panelu, zawsze mam złośliwego banana na twarzy, widząc osobników garbiących się nad swoimi mikroskopijnymi megapikselami w masywnej oprawie ze szkła i blachy. Kliniczny przypadek marnowania powierzchni. To poniekąd wyjaśnia taką popularność kwadratowych okularków wśród ajfoniarzy. Tylko Apple zrujnuje ci wzrok w podzięce za bezinteresowne lansowanie marki...

Ekran o parametrach przekraczających zdolności postrzegania ludzkiego oka jest równie sensowny, jak słuchawki przenoszące pasmo powyżej 25 kHz. Da się wyprodukować, ale po co? To czysta demagogia i zabieg marketingowy. Coś czego nie możecie zobaczyć, ale za co musicie zapłacić, aby Apple mogło się pochwalić "The highest-resolution phone screen ever". Bicie irracjonalnych rekordów - znane chociażby z najcieńszego na świecie Macbooka Air - świetnie wygląda marketingowo, ale userów stawia w roli stada małp doświadczalnych, wykorzystywanych przez firmę ogarniętą obsesją przodowania w dowolnie bezsensownej kategorii. To jak? Banana?

czwartek, 27 stycznia 2011, ogrodnik.january
Tagi: retina iphone

UWAGA! Applefobia zmieniła platformę blogową.

Nowe wpisy Applefobii znajdziecie pod adresem:

www.applefobia.blogspot.com



projektowanie graficzne, reklama, strony WWW, działania wizerunkowe


Applefobia



TrackBack
TrackBack URL wpisu:
Komentarze
2011/01/27 00:48:20
Ani słowa na temat artykułu (znów mi się podoba - znów wiwaty, po co wprawiać Ciebie w dobry humor, niech jakiś fanboj się wypowie).
Ale muszę przyznać, że znalazłeś(?) BOSKIE (nie bójmy się tego powiedzieć) zdjęcie!
-
Gość: Borat, 89-76-61-47.dynamic.chello.pl
2011/01/27 00:49:41
Wiec twierdzisz że Apple jest beznadziejne bo zastosowało w iPhone duży czytelny wyświetlacz, na którym wszystko idealnie widać.

Idąc twoim tokiem rozumowania smartfony powinny mieć mały ekranik z wielkimi pikselami jak Nokia 5310i
gfx.gaminator.tv/data/blog/25/518.1.jpg
-
Gość: Borat, 89-76-61-47.dynamic.chello.pl
2011/01/27 00:50:39
Oczywiście literówka miałem na myśli nokię 3510i :)
-
Gość: soundbass, 84-10-116-170.dynamic.chello.pl
2011/01/27 00:54:26
Ogrodniku, widzę szczytową formę :D o tej porze to się raczej śpi ^^ 3,5" to powinno być w kalkulatorach bo przy tak małym ekranie nie da się nic zrobić ^^ wcześniej miałem MMilestone 3,7" i po przesiadce na HTC HD2 z 4,3" nie wiem jak można było pracować na 3,7 a co dopiero na 3,5 :D

@Borat, kłania się czytanie ze zrozumieniem, ogrodnikowi właśnie chodziło o to że w 3,5" jest już... mały. To że jest tak większa rozdziałka sprawia że jest czytelniejszy ? wtf ? przy 4,3" 480x800 tekst będzie tak samo czytelny :D

fanboje ftw!
- patrz patrz!!! widzisz ?
- nie
- no właśnie :D
-
2011/01/27 00:56:35
@ Borat: z całą pewnością Ogrodnik podświadomie tak myśli, ale się do tego nie przyznaje i napisał akurat coś innego.

Co się stało z umiejętnością czytania i rozumienia tekstu? Chrzanię pracę inżyniera, robię drugi doktorat - tym razem z socjologii, to zaczyna być ciekawe!
-
Gość: McOwiec, inw179.internetdsl.tpnet.pl
2011/01/27 00:58:17
fanem jabłek nie jestem ale tutaj musze polemizować: sam Ogrodniku przyznajesz że wyświetlacz to atut iP4 :)
niezgodzę się z tym że pikseli tam nie widać gołym okiem (może z 2m).
niezgodzę się też że 3,5 cala to mało (chociaż jak kupowałem swoje 4" to myślałem że może być za duży a już się przyzwyczaiłem) mi by rozmiar wyświetlacza pasował
i niezgodzę się że zwiększanie rozdzielczości jest złą praktyką. przynajmniej dopóki możemy jeszcze zobaczyć piksele.
natomiast zgodzę się że retina, jak i wszystko z cupertino została niesłusznie rozreklamowana jako kolejny, niezliczony już cud świata. golfik niech da spokój, to tylko zabawka :)
-
Gość: Borat, 89-76-61-47.dynamic.chello.pl
2011/01/27 01:08:21
Nie bardzo rozumiem co ogrodnikowi nie pasuje w ekranie iPhone.
Kolega miał iPhone 3 a teraz ma czwórkę i ten nowszy mimo wyższej rozdzielczości jest lepszy i bardziej czytelny niż poprzedni.
-
2011/01/27 01:17:40
@ Borat: niech Ci będzie, zostało we mnie jeszcze coś z belfra.

Pogooglaj sobie, albo skorzystaj z cioci wiki i znajdź informacje (czyli co to takiego) na temat:
1. przekątnej ekranu
2. rozdzielczości
3. ergonomii pracy
4. akomodacji oka
5. kolorów, ich ilości, zdolności oka do ich postrzegania
6. kąty w wyświetlaczach LCD, OLED, CRT (wiem, to nie w komórkach, ale może Ci się kiedyś przyda)
7. odwzorowanie kolorów w tychże wyświetlaczach
Następnie postaraj się złożyć wszystko w całość, wówczas powinieneś się zorientować o co chodziło Ogrodnikowi z tym wyświetlaczem.
Następnie poszukaj informacji o tym, co jest wewnątrz telefonów zarówno firmy Apple, jak i pozostałych producentów.
Po znalezieniu samodzielnie tych wszystkich informacji powinieneś mieć w miarę wyrobione własne zdanie i możesz zacząć polemikę z Ogrodnikiem, albo z jakąkolwiek inną osobą.
-
Gość: soundbass, 84-10-116-170.dynamic.chello.pl
2011/01/27 01:21:42
@krzych_o_poranku

jesteś "gópi" i Cie nie stać na iP4 :/ zresztą mnie też nie stać
-
Gość: Borat, 89-76-61-47.dynamic.chello.pl
2011/01/27 01:29:37
krzychu po co mi twoje parametry wikipedie i inne brednie.
Widziałam oba ekrany i ekran czwórki jest lepszy od trójki, nad czym tu się rozwodzić?
-
2011/01/27 01:37:29
@ Soundbass:
Tak, mam ograniczone horyzonty poznawcze. :-)
Tak stać mnie na ajfona, ale jak będę przedłużać umowę znów wezmę Nokię... Chyba, że mnie w końcu przekona do siebie Android, ale raczej Nokię

@ Borat:
I sam się wykluczasz, bo nadal nie wiesz o czym mowa.

Ogrodniku, kiść bananów poproszę. Oraz to zdjęcie z chomikiem w dużej rozdzielczości - wcisnę w antyramę :-)))
-
Gość: soundbass, 84-10-116-170.dynamic.chello.pl
2011/01/27 01:45:43
www.idg.pl/news/359519/Wyswietlacz.iPhone.4.co.to.takiego.ten.retina.display.html

haha :D zobaczcie na obrazek obok, trzeba mieć wade wzroku chyba +10 żeby trzymać nos w telefonie :D przy normalnym użytkowaniu i tak nei zwraca się na to uwagi ;D
-
2011/01/27 01:46:15
Jak już pisałem - niezależne grono ekspertów oceniło wyświetlacz iPhone 4 jako najlepszy wyświetlacz mobilny:
www.displaymate.com/Smartphone_ShootOut_1.htm
mimo, zaznaczam, wszelkich wad LCD.
Nie mam jednak wątpliwości, że przyszłość należy do matryc AMOLED i nie ma tu się nad czym rozwodzić, ale technologia ta musi zostać dopracowana.
Co do argumentu na temat wyższej rozdzielczości - jak to ktoś kiedyś powiedział - "640K of memory is enough" i mimo że nie był to Bill Gates, takie było wówczas przekonanie. Nie widzę sensu rozdzielczości wyższej niż ma obecnie iPhone ale nie chcę też widzieć pojedynczych pikseli czy to z 2 metrów czy 2 centymetrów. Tyle w temacie - poproszę banana. NIE nadgryzionego ;)
-
Gość: makos, ip-85-198-239-150.broker.com.pl
2011/01/27 01:52:20
Fanem apple nie jestem, ale nie do końca zgodzę się z tym co autor napisał.
Zwiększenie rozdzielczości przy zachowaniu rozmiaru ekranu, zwiększa także rozdzielczość dpi. Oczywiście ma to sens tylko wtedy gdy oprogramowanie jest przystosowane do tej rozdzielczości, a w ip jest, więc z pewnością ma to sens. Mam porównanie bo mam palmtopa z 640x320 4 cale i telefon 800x480 3 cale i różnica jakości obrazu jest ogromna.
A argument że telewizory HD powinny miec w takim razie 7cali jest śmieszny, bo wtedy patrząc przez pryzmat twojego HD2 telewizory HD powinny mieć 12cali
-
Gość: code, 89-78-99-80.dynamic.chello.pl
2011/01/27 03:19:07
niestety, większymi niż 3,7" paletkami, dobrzy pinpongiści wygrywają amatorskie turnieje. wzbiera we mnie fala szczerego żalu dla tych wszystkich właścicieli HD2, DesireHD i wszelakiego innego badziewia powyżej 3,7", które wygląda jak patelnia przy uchu. ale prawdziwe geeki nie zwracają uwagę na wygląd (to tłumaczy wspaniałą powtarzalność HTC, albo bezpośrednie zżynki Samsunga), a nerdy chowają te kolosy na sterydach wstydliwie po kieszeniach i używają zestawu słuchawkowego. spokojnie jednak, niedługo zaleje nas fala tanich tabletów z pseudodarmowym i pseudootwartym systemem operacyjnym, na pewno znajdą się znawcy, którzy będą paradowali z nim przy uchu. poza tym, nie ma jak doskonały wynalazek ostatnich lat - amoled, a potem samoled, o rozdzielczości sztucznie i marketingowo podbajerzonej, by tylko być w czymś lepszym od konkurencji. wynalazek tak wspaniały, że producent telefonu Desire, w następcy telefonu zdecydował się zrezygnować z tego typu technologii, doskonale niewidocznej w słońcu. drugi producent, oficjalnie brandowanego logiem znanej firmy zbijającej kokosy na przetwarzaniu wszystkich możliwych danych użytkowników i wyświetlania im reklam w nagrodę, nówki super-hiper telefonu, na najsłoneczniejszy rynek w europie - włochy - przygotował specjalną wersję super-hiper-telefonu, pozbawioną samoleda. ale nic to :)
-
Gość: soundbass, 84-10-116-170.dynamic.chello.pl
2011/01/27 03:49:50
@code
żalu z jakiego powodu ? :D że lepiej mi się pracuje na 4,3 niż na 3,5 ? :D czego tu się wstydzić? nerdy chowające smartfona po kieszeniach ? (tak smartfona bo jak dla mnie 3,5" to telefon ^^)

ale z drugiej strony masz racje : ściągnij sobie iJizz i sprawdź czy nie jesteś chory a później iLick żeby wyczyścić ekran :)
-
Gość: soundbass, 84-10-116-170.dynamic.chello.pl
2011/01/27 04:10:05
w przypadku hd2 jest o 8mm wyższy o 5mm szerszy i grubszy o 2mm, fakt że ma wyświetlacz dużo większy się nie liczy, ahh zapomniałem hd2 nie ma dizajnerskich czarnych wstawek nad ekranem =C

jeśli boli Cię brak tych cali i nie podoba się dizajnerska myśl techniczna naćpanych projektantów to skocz z dachu, stivi nie toleruje dezerterów O.O
-
Gość: Pizdoliz, 178.180.155.134.nat.umts.dynamic.eranet.pl
2011/01/27 07:55:51
Banana raz prosze.
-
2011/01/27 08:12:33
OJ: fanboje i tak nic nie zrozumieją; a wyświetlacz cRetina byłby nawet ok, mimo tej całej rozdzielczości przy nędznej przekątnej, gdyby nie był podawany jako przełom technologiczny na miarę odkrycia silnika elektrograwitacyjnego. A i tak to LCD, więc gorszy niż np mój SAMOLED.
-
2011/01/27 08:15:21
aha, no i polecam obejrzenie zetawienia roku 2010 przez Oatmeal.com
theoatmeal.com/comics/state_web_winter
-
Gość: tristan, 213.17.138.12*
2011/01/27 08:41:21
CHomik mnie rozbroił , chcę to w wysokiej rozdzielczości, idzie na pulpit!
-
Gość: murzyn mariusz, apn-77-112-63-109.dynamic.gprs.plus.pl
2011/01/27 08:48:59
Co najbardziej boli właściciela Mercedesa? Inny właściciel Mercedesa (albo BMW, Audi lub innej również uważanej za luksusową fury). Tak też jest z rynkiem smartfonów.
Powszechność tego typu urządzeń, niezależnie od producenta, negatywnie wpływa na samopoczucie praposiadczy, którzy za niemałą kasę i z wyraźną dozą poświęcenia zdobywali swoje wyczesane cudeńka. Motywy zakupu mienią się różne ale z reguły były wypadkową rzeczywistych potrzeb i chęci zaistnienia* (*proporcja naliczana indywidualnie). Teraz kiedy smartfony trafiły pod strzechy wiele osób bije pianę, przeklina i wymachuje pięścią w bezsilnej złości niczym Hitler w filmie "Upadek"- dotyczy to zwłaszcza osób związanych z pewną firmą. W śmiesznie krótkim okresie czasu pewna zabawka straciła swój największy ficzer: elytarność.
-
Gość: Kris, host-81-190-84-251.gdynia.mm.pl
2011/01/27 09:05:32
Śledzę tego bloga regularnie. Nic dodać, nic ująć. Poczucie humoru i cięty język autora skłania mnie do nalogowego odwiedzania niniejszej strony. Mimo, ze jestem fanem marki Apple polecam ten osmiewczy blog innym. Znakomity humor to dobry start w nowy dzień.
-
2011/01/27 09:13:29
@tastes_like_chicken

Bez naginania rzeczywistości proszę. Ocenili jako najlepszy z testowanych.
-
Gość: ainaruth, sealip01.ericsson.net
2011/01/27 09:15:11
Artykul chyba jeden z gorszych jakie ostatnio splodziles, wyjatkowo nie bylo sie z czego smiac. No moze poza Zmechanizowanym Kolkiem Rolniczym. Ale zajebiste zdjecie rekompensuje kiepski tekst;)

Czepiasz sie duzej rozdzielczosci, na ktorej ikonki, zdjecia, filmy i w ogole wszystko wyglada lepiej? Bez sensu.
Czepiasz sie rozmiaru 3.5"? Wiekszy telefon to juz prawie tablet i nie wyobrazam sobie czegos takiego u mnie w kieszeni. Mniejszy oczywiscie bylby za maly do takiego wyswietlacza. Wiec znowu bezsens..
-
2011/01/27 09:30:55
@ainaruth
możesz mi powiedzieć jak to jest że htc w hd2/dhd wsadziło 4,3" i telefon jest niewiele większy jak ajfon ?

a tą dużą rozdzielczość można porównać tylko do ip3g/s który ma 320x480 więc tam niema co się dziwić że jest pixelioza bo w porównaniu do 480x800 wyglądało co najwyżej śmiesznie :D
-
2011/01/27 09:33:04
Doskonały tekst. Faktycznie dodanie super wyświetlacza do iPhona wiele nie wnosi. To jak dodać ledowy wyświetlacz w zegarku na rękę.
-
2011/01/27 10:35:43
Dopisuję się do Tristana: poproszę zdjęcie z chomikiem w lepszej rozdzielczości!!
-
2011/01/27 10:59:37
@tastes_like_chicken: A sprawdź, ile pamięci niższej ma twój nowoczesny sprzęt. Dam sobie rękę uciąć, że właśnie 640K :D W tym cytacie (faktycznie mylnie przypisywanego Gatesowi) nie chodziło o łączną pamięć RAM, a o pamięć konwencjonalną. Do dziś to jest 640K i nikt na razie nie potrzebuje więcej.

Co do wyświetlacza: robię właśnie stronę www. O ile łatwo mogę celować w telefony i robić inny layout na komórkach, o tyle iPhone4 zostanie wykryty jako normalny wyświetlacz (960pikseli... ech...) i dostanie normalny layout. Problem jest taki, że standardowa czcionka (12px) będzie na iPhone4 miała poniżej 1 milimetra wysokości. Czytelność czytelnością - niektórzy lubią mieć nos w wyświetlaczu. Ale weź to kurna kliknij! Bez zatemperowanie palca temperówką chyba nie dy rydy.
-
Gość: _KaszpiR_, 217.153.186.20*
2011/01/27 11:06:11
Po co wiekszego chomika, na komorce doze wyglada ;)
-
Gość: ignispl, c2916.iopan.gda.pl
2011/01/27 11:51:45
Zaraz zaraz, a pod jakim katem rozpatrujemy zalety i wady wyświetlaczy? W telefonie oglądamy telewizję czy filmy? Podniecamy się grafiką, gdzie jeden kolorek płynnie przechodzi w drugi w cieniowaniu? Telefony/smartfony można podzielić na dwa typy: do pracy i do nie wiadomo czego. Prasę, rss-y czy insze maile oraz książkę adresową i podstawowe dokumenty można czytać za pomocą matryc o niższej rozdzielczości i bez męczenia oczu. Dlatego zastanawiam się czy aby wyższa rozdzielczość, oprócz piękniejszych ikonek, coś aby daje i czy katy widzenia oprócz dobrego samopoczucia użytkownika również są takie istotne?
-
Gość: 8364 @ ^*, apn-77-115-54-44.dynamic.gprs.plus.pl
2011/01/27 12:48:03
Ale narzekacie na ta retine bo wasze telefoniki maja większe ale gorsze ekraniki?
Zapewniam was ze na ekrani Galaxy S tekst jest bardziej poszarpany niż na iPhone 4
Wiem, bo mam Galaxy s i porownywalem z iPhone
-
Gość: 8364 @ ^*, apn-77-115-54-44.dynamic.gprs.plus.pl
2011/01/27 12:49:55
Do Krzych_o_poranku

Chcesz kupować nokie ? Taki złom technologiczny ??? Nie rozbrajaj mnie buahahha i to jeszcze na abonament buahhaha wstydzilbys się ;D
-
Gość: tristan, 213.17.138.12*
2011/01/27 12:54:52
dlaczego złom? Ja mam nokię c6 00 i nie uważam jej za złom, fakt, nie bardzo jest się czym lansować, no ale od tego mam samochód:-)))
-
Gość: 8364 @ ^*, apn-77-115-54-44.dynamic.gprs.plus.pl
2011/01/27 12:59:35
Nokia już dawno przestała produkować dobre telefony... Teraz sam złom odgrzewany klepie...
Przykład Nokia N8 fajny telefon by mógł być, ale cała sprawę spieprzyli symbianem i dość wolnym procem
-
2011/01/27 13:01:35
@8364 @ ^*

Nie przesadzaj z tym złomem. Nokia N8 to bardzo mocny sprzęt. Symbian^3 jest bardzo funkcjonalnym systemem oficjalnie wspieranym przez UE. MeeGo z kolei zapowiada się na prawdziwego killera w tej kwestii (przynajmniej tyle można wywnioskować z ich feature requstów na bugzilli i linii rozwoju). Tak więc Nokia zaspała trochę ale podejrzewam, że do połowy tego roku pogrzebie konkurencję. Jeśli nie sprzętem to systemem.
-
Gość: , 244.85-237-189.tkchopin.pl
2011/01/27 13:07:09
Osobiście ciekawi mnie co na temat MAC pro można złego powiedzieć ?
-
Gość: 8364 @ ^*, apn-77-115-54-44.dynamic.gprs.plus.pl
2011/01/27 13:10:15
Taaak buahhaha Nokia n8 to mocny sprzęt buahahaha
Może robi dobre fotki i filmy, ale mocnym sprzętem tego nazwać nie mogę

Fabuły nokii się odezwał buahahaha
-
2011/01/27 13:25:15
@8364

Mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedź poza "buahahaha"?
-
Gość: iGość, host-81-190-62-118.lublin.mm.pl
2011/01/27 13:26:14
Nie no panowie, nie wyjeżdżajcie tutaj z N8. Szumnie zapowiadany smartfon o mało nie pogrążył tej firmy. Sprzętowo może i ok, ale Symbian ^3 to archaizm w dobie Androida i iOS. Owszem ma możliwości, ale komfortem obsługi przyprawia o wrzody żołądka. Mogli już poczekać i wrzucić tam MeeGo albo chociaż Maemo... Zabawne, że przytaczacie N8 w kontekście wpisu o Retinie. Szczególnie po tym jak ogrodnik ku radości podekscytowanego tłumu wyśmiał rozmiar wyświetlacza w iPhone, który o zgrozo jest taki sam jak w N8, tylko pozbawiony archaicznej rozdzielczości z czasów komputerów Atari. Wiem, wiem...jest magiczne słowo...AMOLED :) Bądźmy poważni w tej dyskusji.
-
2011/01/27 13:32:43
@iGość

"Szumnie zapowiadany smartfon o mało nie pogrążył tej firmy."

Najlepiej sprzedający się w przedsprzedaży telefon firmy. Proszę najpierw zapoznać się z faktami, a nie pisać własne domysły.

"Mogli już poczekać i wrzucić tam MeeGo"

Mogli ale dobrze, że tego nie zrobili. W tym momencie MeeGo nie nadaje się do komfortowego codziennego użytku jeszcze.

"Zabawne, że przytaczacie N8 w kontekście wpisu o Retinie."

W kontekście twierdzenia, że Nokia robi "złom".

"Wiem, wiem...jest magiczne słowo...AMOLED :) "

Tutaj akurat nie masz się co śmiać z AMOLEDu. Jest to kierunek w przyszłość jeśli chodzi o wyświetlacze. Rozdzielczość faktycznie mogła by mieć większą ale trzyma standard.
-
Gość: tristan, 213.17.138.12*
2011/01/27 13:47:05
igość -mam komórkę z symbianem i jest bardzo wygodna w użyciu, naprawdę nie rozumiem tej nagonki na symbian
-
Gość: soundbass, 84-10-116-170.dynamic.chello.pl
2011/01/27 13:56:45
nagonka na symbian polega na tym że ten system jest M A R T W Y zdechł dobre kilka lat temu

@8364 @ ^*
tekst jest bardziej poszarpany ? widać że jesteś zadowolony z zakupu lupy :
-
2011/01/27 14:01:21
@soundbass

Już pisałem to kilka razy ale powtórzę jeszcze raz - Symbian został przepisany od nowa i teraz jest najmłodszym systemem na rynku. On nie umarł - rozwija się nadal i jest jedynym systemem, którego rozwój wspiera UE. Nie lubię jak każdy, kto coś mówi o nim nawet nie wie jak teraz sprawa wygląda.

PS. Jakby co - nie twierdzę, że jest "najlepszy". Już widzę niektóre osoby chcące mi to zarzucić.
-
Gość: iGość, host-81-190-62-118.lublin.mm.pl
2011/01/27 14:16:46
@krojew

Zgadzam się, wyniki przedsprzedaży świadczą o tym, że niewątpliwie był to jeden z najbardziej oczekiwanych smartfonów roku. Nie da się jednak ukryć, że nie do końca spełnił pokładane w nim nadzieje. Co do Symbiana to dodam, że podobnie jak to ująłeś przy MeeGo, do komfortowego użytku też się nie nadaje. To system dla doświadczonych użytkowników lubiących/nie bojących się grzebania w ustawieniach itd... Absolutnie nie śmieję się z AMOLEDU. Tak jak mówisz, jest to przyszłość, ale na dziś dzień zbyt drogie jest wyprodukowanie takiego ekranu w dużej rozdzielczości, a jest sporo użytkowników, którym właśnie na tym zależy. Akurat ten w N8 podoba mi się bardziej niż np w Galaxy S, gdzie kolory są tak nasycone i przerysowane, że nie mają nic wspólnego z naturalnym obrazem. Ja jednek jestem zwolennikiem większej rozdzielczości.

@tristan

Ja też miałem kiedyś komórkę z Symbianem - Nokie E71. Do dziś uważam ją za świetnego smartfona. Ja nie prowadzę, żadnej nagonki, ale faktem jest, że przy dzisiejszej konkurencji Symbian jest najmniej wygodny w użyciu.
-
2011/01/27 14:23:01
@ all:
Bardzo cieszę się, że się o mnie martwicie :-) Ale już odpowiadam na pytanie, dlaczego Nokia. Bo telefon jest od tego, żeby dzwonić wysyłać, odbierać SMSy i ma mieć terminarz. Żadnego odbierania maili poza biurem, osoby, które jeszcze nie pracują zapewne tego nie załapią, trudno. Znajomi już dawno nauczyli się, że należy dzwonić. Od robienia zdjęć jest aparat. Mam już serdecznie dość e-booków, wolę wziąć książkę.
Uparłem się na Nokię i wezmę Nokię, jeśli komuś się mój wybór nie podoba, to niech zje gruszkę i zagryzie porem.
Z produktów Apple wystarczy mi iPod Shaffle i basta.

@ Ogrodnik: nie odwracaj chomika ogonem - chcę to zdjęcie w większej rozdzielczości :)
-
Gość: te_be, ablt145.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/01/27 16:56:28
Z tymi 25kHz w słuchawkach ostrożnie :) Czytałem artykuł w którym pisano coś o sytuacji gdy w jednej słuchawce mamy sygnał np: 30kHz a w drugiej 35kHz - podobno słychac 5kHz różnicy, ale mogłem coś pomieszać :)
-
Gość: pio075, 194.181.135.23*
2011/01/27 17:13:53
Weźcie mi powiedzcie co jest takiego w symbianie że tak go nienawidzicie? Co jest w nim niekomfortowego powiedzcie mi bo albo ja jakiś lewy jestem albo ten Symbian naprawdę da się lubić bo mam już obecnie drugi telefon z S60v5 (a nawet trzeci) i nie mam problemów z jego obsługą.
Niech mi to ktoś wytłumaczy używając argumentów, albo najlepiej wypunktuje co jest nie tak z tym systemem dlaczego jest niewygodny? Bo jak na razie to widzę ze ludzie kochają androida bo jest kolorowy i miga, mruczy i wibruje przy każdej czynności i ma pełno pierdzących aplikacji - nie widzę nic co było by jakąś niekwestionowaną zaletą tego systemu.
-
2011/01/27 18:16:40
@pio075

Rzecz w tym, że większość ludzi (na tym blogu chyba każdy z kim o tym rozmawiałem) nie wie, że był stary Symbian i jest nowy. Stary nie był zły ale był trochę niepasujący do dzisiejszych wielodotykowych/błyszczących realiów. Wszyscy po kolei widząc "Symbian" kojarzą go ze starą serią 9.X. Nowy, za to, jest bardzo funkcjonalnym systemem i przy odpowiednim wsparciu marketingowym może odnieść duży sukces (niestety na to się nie zapowiada).
Dziwi mnie odpowiedź iGościa, który twierdzi, że jest niekomfortowy i wymaga dogłębnej konfiguracji. Może ja nie jestem przykładem typowego użytkownika ale osobiście nie sądzę, żeby był ani niewygodny ani skomplikowany.
-
Gość: ..., apn-77-115-65-99.dynamic.gprs.plus.pl
2011/01/27 22:03:33
A mi akurat Android sie notorycznie wysypuje ;P
-
Gość: ..., apn-77-115-65-99.dynamic.gprs.plus.pl
2011/01/27 22:03:52
I pod tym względem (niezawodność) iOS w moim iPodzie jest niezastąpiony.
-
2011/01/28 12:51:43
Wczorajsza uwaga kolegi przy piwie: ten cholerny ajfon zawiesił mi się, po raz pierwszy, ale się zawiesił i nic nie pomaga. A powiedział to ktoś, kto stawia serwery na Oraclu. Ciekawe, prawda?

A zbierając opinie o ajfonie i ajpadzie, powtarza się ciągle jedna i ta sama informacja - perfekcyjny sprzęt dla ludzi, którzy nie są zaawansowani technicznie. Nie chcą się znać, chcą, żeby sprzęt działał łopatologicznie i ładnie wyglądał. I dostają właśnie taki sprzęt, który dodatkowo podlany jest odrobiną ideologii.

A z innej beczki. Kolega pracuje w firmie piszącej aplikacje dla Nokii (ta część domyślnych aplikacji) i dał N8 pozytywne recenzje, podobnie jak tej wersji systemu.
-
Gość: masssu, host109-154-128-55.range109-154.btcentralplus.com
2011/01/29 22:15:27
Osobiście dostałem orgazmu trwającego dobre pól godziny porównując mojego nowiuskiego ip4 z ip3gs

Retina to istna brzytwa w czytaniu, piękne zdiecia, czerń jest czerniejsza
I jak czasami mam okazje zobaczyć ip3gs to niedowierzam ze kiedyś można bylo uznac ten wyświetlacz za super fajny
-
Gość: Mariusz, 77-236-11-103.home.aster.pl
2012/02/18 12:48:58
Drogi Autorze (kimkolwiek jesteś),
bardzo doceniam, że masz własne zdanie! Nawet rozbawiło mnie kilka stwierdzeń...:)
Od dłuższego czasu używam, zawodowo i prywatnie, jedynie produktów apple. I co?
I nie wrócę już do rozwiązań, które uznajesz za "jedyne słuszne". Dlaczego? Bo nie mam czasu na:
1. walkę z "zagrożeniami" (win)
2. analizowanie blue screenów (win)
3. wyszukiwanie numerów błędów (win)
4. czyszczenie i optymalizację systemu (win)
5. reinstalację systemu, tylko dlatego, że z niego korzystałem (win)
6. czekanie aż mój telefon (z systemem hemoroid - potoczne tłumaczenie: wrzód na du..., naukowe znajdziesz tutaj: pl.wikipedia.org/wiki/Guzki_krwawnicze) zdecyduje się co teraz robi
7. instalowanie oprogramowania zamykającego nieużywane i ciągle uruchamiające się procesy w w/w hemoridzie...
...i wiele, wiele innych, ciekawych, ale niekoniecznie potrzebnych czynności związanych z używaniem i utrzymaniem systemów win i hemoroid.

W takich sytuacjach, ciśnie mi się na usta powiedzenie mojego kolegi, który wymyślił kiedyś
slogan reklamowy, który miał reklamować fiata 126p(malucha) - "jakość to będzie!"
Myślę, że idealnie nadaje się dla kilku wspomnianych marek - raczej nie apple.

Jako klient (ciągle myślę, że świadomy) apple, jeszcze nigdy po kupieniu któregokolwiek produktu, nie czułem się nabity w butelkę. Czego Tobie i innym czytelnikom tego bloga życzę!

Mariusz

ps. moim zdaniem, negowanie czegokolwiek ma sens, tylko wtedy, kiedy samemu spróbowało się czegoś - testowało. I nie chodzi mi tu, o klikanie w coś mniej niż 10 min, trzymając to coś na kablu zabezpieczającym w salonie firmowym.
-
Gość: Kamerun, 213.77.77.*
2012/03/19 08:55:44
ja tylko boleję nad jednym. Dlaczego na każdym produkcie Apple nie można poprawnie wyświetlać stron internetowych, bo zawsze brakuje Flasha ???
Jak można w ogóle na czymś takim pracować?
I druga sprawa która mnie dobiła. Dlaczego taki Ipad2 którego zakupiłem przez pomyłkę (mój błąd, bo wierzyłem z slogany fanatyków Appla), nie jest w stanie odtworzyć plików mkv, xvid, divx??
-
Gość: Adam, 31.185.65.5*
2012/03/22 13:12:40
@Kamerun
Odtwarza filmy (ale nie natywnie) w tym formacie tylko trzeba wiedzieć jak, a jak się nie wie to warto pytać, ale po co, w końcu lepiej tu wejść i wylać swoje żale. Polecam programy AVPlayerHD i Phone Drive te programy powinny zaleczyć Twoje bolączki i żale.
-
Gość: , 159-205-141-13.adsl.inetia.pl
2013/02/04 07:57:12
O baaa wielka dyskusja bezproduktywna ma ktos kase i chce jabłuszko? To sobie kupi bo chce i juz. Tu w dyskusji jednak przewaza polskie jak ja nie moge miec to sasiad tymbardziej a jak ma to trzeba mu zepsuc. Iple sa drogie i kompatybilne z... iple ale to wiadome wiec jesli to chce kupic to na to sie decyduje wiec zale uzytkownikow innych urzadzen to zawisc i tyle
-
Gość: , 159-205-141-13.adsl.inetia.pl
2013/02/04 08:02:25
I zal ze inni nie maja retiny
-
Gość: woko, c20.port.gdynia.pl
2013/02/25 14:56:44
są telefony ktore mają rozdzielczość wyzszą niz retina. Np Toschiba Mobile Display 367ppi jezeli dobrze pamietam ostatni model sony albo najnowszy tablet amazona tez. Nie przesadzajmy. Tymczasem zrobiłem upgrade na SGII do 4.1.2 i zawija czasoprzestrzeń. Polecam jakby z aktualizacją dali 2 rdzenie wiecej.
-
Gość: , dsdf-4db534ac.pool.mediaways.net
2013/03/27 22:12:45
Debil jestes i debilem zdechniesz
-
Gość: applefan, dby78.neoplus.adsl.tpnet.pl
2013/06/12 23:24:50
co tu dużo mówić - prostactwo zawsze wybierze coś większego, na pierwszy rzut oka bardziej imponującego, wyglądającego na nowoczesniejsze i.. tańszego. ja zawsze z satysfakcją wybieram apple i cieszę się każdym dobrym sprzętem tej marki - diabeł tkwi w szczegółach, jak mówią - także w tej "masie pikseli" "upchniętej" na małym, ale jak dla mnie wystarczającym wyświetlaczu. właśnie dlatego robi takie wrażenie.
-
Gość: Jola Jola Jola, cpc5-oxfd23-2-0-cust124.4-3.cable.virginmedia.com
2013/09/03 13:26:39
Czytam i czytam te wypociny intelektu i dochodze do wniosku ze autora tych wlasnie wypocin trafia totalnie z powodu nieposiadania tak fantastycznego tel. jakim jest iPhone gdzie zwyczajnie Cie nie stac na iPhone'a. Za trudny w obsludze i ogolnie za bardzo zaawansowany techn.jaj na Twoj umysl :**** Buzi Kochany :***
-
Gość: Fanboj fapple, dynamic-78-8-198-67.ssp.dialog.net.pl
2013/12/18 19:22:17
Człowieku (zakładając ze nie jesteś botem) nie wiesz co piszesz. Nie wiem jak można mieć telefon większy niż 4". To jest śmiech na sali. Hmm Apple wprowadziło jako pierwsze wysoka rozdzielczość dlatego wyśmiejmy z czystej nienawiści do tej firmy. Jak wytłumaczysz ekrany fullHD w telefonach? Ja sie pytam po co? Na Retinie już sie komfortowo pracuje wiec po co obciążać baterie i układ graficzny dodatkowymi pikselami? No i rzecz której nie poruszyłeś ekran jest tak zrobiony żeby sie wydawało ze dotyka sie samego ekranu dlatego z ostrych kątów iP wyglada jak atrapa z kartka papieru. Ty sie simiejesz z ludzi którzy nachylaja sie na swoimi malutkimi ekranikami, a ja sie śmieje z ludzi którzy musza zasłaniać ekran od słońca bo nic nie widza. Na Retinie tego problemu nie ma. Masz ból dupy o wszystko co wydaje Apple. Poczytaj trochę o ich startegi zastanów sie dobrze za co płacisz zwróć uwagę na każdy dopracowany szczegół tych produktów a potem sie udzielaj bo twoje argumenty sa niepełnosprawne.
Ostatnie wpisy

Reklamy

Teksty na zamówienie





Sklepik


Social Media



Applefobiaon

Znajdziesz nas w Google+